„NAUKA W SZKOŁACH POWINNA BYĆ PROWADZONA W TAKI SPOSÓB, ABY UCZNIOWIE UWAŻALI JĄ ZA CENNY DAR,
A NIE ZA CIĘŻKI OBOWIĄZEK”.
NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH ROZWIJAMY KOMPETENCJE DZIECI:
POZNAWCZE I METAPOZNAWCZE
CZYTANIE, PISANIE, LICZENIE
WIEDZA I ROZUMIENIE
STAWIANIE PYTAŃ I SZUKANIE ODPOWIEDZI
WYKORZYSTYWANIE WIADOMOŚCI W NOWYCH SYTUACJACH
KREATYWNOŚĆ
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW;
SPOŁECZNE I EMOCJONALNE:
POROZUMIEWANIE SIĘ
WYRAŻANIE SWOJEGO ZDANIA
SŁUCHANIE I UWZGLĘDNIANIE OPINII INNYCH
PRZESTRZEGANIE ZASAD
SAMOREGULACJA EMOCJONALNA
SAMODZIELNOŚĆ
ODPOWIEDZIALNOŚĆ;
PRAKTYCZNE:
UMIEJĘTNOŚCI ŻYCIOWE
DBANIE O ZDROWIE PSYCHICZNE I FIZYCZNE
BEZPIECZEŃSTWO – DBANIE O SIEBIE I INNYCH
KOMPETENCJE MEDIALNE, INFORMACYJNE I CYFROWE;
UCZENIE SIĘ:
ZARZĄDZANIE CZASEM
PLANOWANIE
SAMOOCENA
WIARA WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI
PODEJŚCIE ROZWOJOWE
KRYTYCZNE MYŚLENIE.
MISJA
Misją szkoły jest rozwijanie wiedzy i doskonalenie umiejętności, dzięki którym nasi absolwenci przygotowani będą do podejmowania wyzwań edukacyjnych i sportowych oraz tych, które stawia współczesne życie. Dążymy do zbudowania w uczniach motywacji, konsekwencji i wytrwałości do efektywnej pracy.
WOLONTARIAT
Wspieramy inicjatywy uczniów. Szkolny wolontariat i udział w akcjach charytatywnych to działania, które rozwijają w naszych uczniach wrażliwość i empatię. W codziennym funkcjonowaniu szkoły pomagamy wcielić w życie pomysły na wsparcie słabszych i potrzebujących, aktywność na rzecz środowiska oraz pomoc zwierzętom.
ZABAWA
Dobra lekcja? To różnorodne formy aktywności, zabawy i ćwiczenia, w które dziecko jest w pełni zaangażowane. To taka, która budzi emocje i umożliwia naukę poprzez doświadczanie świata. To często zajęcia prowadzone poza klasą i szkołą, podczas których uczniowie i uczennice robią coś wspólnie odwołując się do realnych obiektów i zdarzeń.
W NASZEJ SZKOLE TWORZYMY OTWARTE ŚRODOWISKO, W KTÓRYM EDUKACJA:
OPIERA SIĘ NA RELACJACH
TWORZY OKAZJĘ DO ROZWIJANIA WSPÓŁPRACY I WZAJEMNEGO UCZENIA SIĘ UCZNIÓW I UCZENNIC
WSPIERA ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNO-EMOCJONALNYCH UCZNIÓW
KONCENTRUJE SIĘ NA ROZWIJANIU
U DZIECI RADOŚCI Z UCZENIA SIĘ
POMAGA ROZWIJAĆ
U UCZNIÓW I UCZENNIC SAMODZIELNOŚĆ
I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WŁASNE DECYZJĘ
TWORZY I ZACHĘCA DO SAMODZIELNEGO
I TWÓRCZEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW W MOTYWACJI, ZAANGAŻOWANIU I CIEKAWOŚCI.